haftamın notu

haftamın notu: Hayallerim bazen gerçek olmayacak kadar kendime güzelse, hayal kurmaktan nasıl vazgeçebilirim ki?

16 Aralık 2013 Pazartesi

kurumların kimlik kartları



Kurumsal bir yapı içine girdiğinizde firmanın logosundan, verdiği mesaja kadar gözünüze çarpan her şey bir bütünlük içerdiğini farketmişsinizdir. Dünyamıza giren markaların çokluğu kafamızı karıştırsa da beğendiğimiz, beğenmediğimiz bir çok firma mevcut. Ama bugün kurumsal kimlik yapısında nelerin önemli olduğunu ele alırsak karşımıza birçok şey çıkıyor.
  
Bu yapılandırmayı bazı firmalar çok önem verse de, kimisi pek de önemsemiyor. Karşıma çıkan tea markasının kimlik yapısı hoşuma gitti. 
 
Bir kurumun kimliği dendiğinde aklımıza sadece kurum içinde kullanılan kalemler, kağıtlar kartvizitler gelmemelidir. Kurum kimliği uzun süreçlerden oluşuyor. Bu süreç uzun bir zaman dilimini kapsamakta. Bu yüzden kurum kimliğini oluşturmak, her kurum için geçerli olmayabiliyor.
Kurum kimliğinin unsurlarından, kurum felsefesiyle firmanın hedef kitlesine, bulunduğu ülkeye veya uluslararası düzeydeki hedef kitlesiyle ve paydaşlarıyla bu felsefeyi bütünleştirmek gerekiyor. Farklı olmak için fark yaratmak gerekiyor.


Markanın bakış açısını yansıtan kurum kültürü kurumun her fonksiyonuna yansımaktadır. Kurumsal dizayn oluştururken ise, kurumun kültürünü tasarımsal hale getiren, ürünleriyle, ambalajından, satış noktalarına kadar yansımaktadır.

 
Kurumsal iletişim boyutunda firma ele aldığı halkla ilişkiler, sponsorluk, sosyal sorumluluk kampanyalarıyla, kurumsal reklamlarıyla beraber hedef kitlesiyle iletişim sağlar. Vermek istenilen mesaj(lar) iletişim boyutunda karşımıza çıkar. Burada önemli olan açıklık ve dürüstlüktür. Her kurumun hedef kitlesine ulaşması çeşitli pazarlama yollarıyla olmaktadır. Bu iletişim boyutuyla beraber kurumun çevresine yansıttığı davranış şekli kurumla bütünlük oluşturmalıdır.
Örneğin, Coca Cola,
  
 
Marka, “live on the Coke side of life” / “Hayatın her anında Cola ile yaşa” mesajını her reklamında yansıtmaktadır. Coca-Cola’yı hayatın her noktasıyla bütünleştirerek ürünün hissettirdiği mutluluk, heyecan, gençlik, canlılık duygularıyla bütünleştirerek Hedef kitle ile marka arasında etkileşim ve sempati duyulmasını, ürün ve/veya ürünleri içildiğinde, satın alındığında  kişide mutluluk uyandırdığını bir nevi bağımlılık yaratarak bunu sağlamaktadır. Dikkat edilirse, reklamlarda kullanılan her insan figüründe gülümseme ifadesi bulunmaktadır.

 
Ekonomik, toplumsal, siyasi, bilgilendirme, kalite davranışları kurumları  birbirinden ayırmaktadır. Kimisi güvenilir, kimisi muhafazakar, kimisi çok yönlü, kimisi kötü bilgilendirmeler yaparak ayrılmaktadır. Müşteriler de onlara yansıyan mesajlara göre, markaları takip etmekte, ya markayla olumlu bir iletişime geçerler ya da o markadan hoşlanmazlar. Kurumun imajıyla yansıtmak istediklerini bir objeyle, bir kişiyle, bir maskotla vb. özdeşleşerek kurum kimliğini yansıtır.
  
 
Her markanın hedef kitlesi farklılık gösterdiği gibi bazı markalar ise daha büyük düşünüp tüm dünyanın onların ürünlerini alması, takip etmesini istemektedir. Büyük başın büyük derdi olur misali, uluslararası bir marka zorlukları getirse de kurumun oluşturduğu kimlik yapısı ne kadar sağlam olursa başarısı da o kadar kalıcı olacaktır. 
 

Hiç yorum yok: