haftamın notu

haftamın notu: Hayallerim bazen gerçek olmayacak kadar kendime güzelse, hayal kurmaktan nasıl vazgeçebilirim ki?

13 Aralık 2013 Cuma

Bilinçaltı ürün-marka-jingle

Bazı reklamlar var ki, reklam başlarken hangi marka olduğunu anlayabiliyorsun, ürünle markanın bütünleşmiş olması hafızamızda kayıtlı gibi. İster istemez gördüğümüz her imge bize bir markayı hatırlatabiliyor.

 

Örneğin, birden karşıma çıkan bir fıstıklı çikolata reklamı bana markayı hemen hatırlatıyor:) Renk, ürün ve marka. Tabi hemen hangi ürün olduğunu biliyorum ;)

 
 
 
 
 
şimdi olsa da yesek dedirten şu çikolata reklamları :)

 

 
ya da "ben bu müziği tanıyorum" gibi, bazı ürünlerin reklam müzikleri de dikkat çekici oluyor.. ve hemen hafızamıza kaydediyoruz.. hatta bazı markalarla bütünleşmiş jingle müzikleri tekrar gündemde. 90'ların unutulmayan reklam jinglelarından Kelebek Mobilyanın jingle tekrar karşımızda.."bir yere döşenir, her yere döşenir, Ke-le-bek" :))
bunun yanı sıra, "her ev güzel İs-tik-bal-le" ya da "Bürotime" reklamlarını da es geçmemek gerekir.. Bu örnekler çoğaltılabilir. İsterseniz aklınıza gelenleri sizde yazabilirsiniz.

 

Tabi bu rekabet ortamında bazı markalar elinde varolan tüm silahları tekrar gündeme taşıyarak hedef kitleyle, tüketiciyle iletişim kurmaktan yatıyor. İletişim kurmayı ister geleneksel medyadan, ister sosyal medyadan deneyebiliyorlar. Web sayfası olmayan firmayı firma saymayıp, artık sosyal medyadan olmayan firmaya bile şaşkınlıkla bakabiliyoruz.


 Bu yüzden yaratılan her ürün-marka ilişkisini bazen hedef kitleye tekrar hatırlatmak gerekiyor. Bu yüzden firmalar, gündemi iyi takip ederek ilerleyebilirler. Bu bir slogan, günümüze uyarlanan bir jingle, dikkat çekici bir reklam olabilir.

Hiç yorum yok: