haftamın notu

haftamın notu: Hayallerim bazen gerçek olmayacak kadar kendime güzelse, hayal kurmaktan nasıl vazgeçebilirim ki?

26 Mart 2014 Çarşamba

İmaj herşey, susuzluk hiçbir şey!


Sezon başı ve ortası hep futbol transferlerinden bahsederler.  Bugünlerde devamlı reklamlarda dönen yüzler ilgimi çektiği için, size kurumların imaj transferinden bahsedeceğim...
Görmekten hoşlandığımız ya da hoşlanmadığımız, hayranlıkla baktığımız ya da kanalı değiştirdiğimiz, onlara güvenerek ürün aldığımız ya da her şeyin farkında olup şans vermediğimiz markalar ve seçtikleri. Bazıları beni benden alırken, bazılarına anlam veremiyorum. Kurum kimliğinin temel konularından kurumsal imaj daha önceden ve şimdilerde markalarla örtüşen, örtüştürülmeye çalışılan isimlerle dolu.
 
Elidor markasının Meryem Uzerli ile başlayan macerası gündem isimlerle devam ediyor.
 
Reklamlarını izlediğimiz birçok markanın yüzleri olmuş isimler, gündemde olan kişilerden seçildiğini görebiliyoruz. Ya da halka hitap eden kişiler..
 
İmaj transferinin temel hedefi, yeni ürünlerin piyasaya girişlerini kolaylaştırmak ve başarısızlık riskini minimum düzeye indirmektir.
Aşağıdaki sahneleri hatırlayanlarınız vardır.
 
Bunlar arasında başarılı olanlarla, anlam veremediğimiz marka ve ünlü isimler farklı farklı. Birçok ürüne göre reklam ve marka yüzü olmak ilgi çekici olsa da doğru strateji ve ürünle buluşmak da kişi için önemli olmalı.

Deterjan yüzleri :)




Banka yüzleri :) 


 

 
Y kuşağına özel, içecek markalarının seçtikleri, reklamlarının sevilen popüler yüzleri :)
 
 
 
O kişiyi sevenler o ürüne karşı bir sempati duyuyor. Yalnız burada dikkat edilmesi gereken ürün beğenilmezse o ünlü kişiye de bu mal edilebilir.

Başarılı bir imaj transferi kurum imajını da yükseltecektir. Bir kurum kendi markasını güncel ve modern tutmak için farklı dönemlerde farklı yüzlere yönelebiliyor.
 
Doritos’un Adriana Lima ile başlayan macerası Huysuz Virjin’le devam etti.



Lays Yiyin Gari teyzemiz, samimi..
 
Kısa kısa imaj transferinde markaların seçtiklerini ve seçmeye devam ettiklerini hatırlatmak istedim size.
Bir kurum kimliğinde hedeflerimiz arasında imaj oluşturmak önemli bir yere sahip. Belirlenen hedef kitleye yönelik imaj geliştirmek kurumda yapılacak analizlere yararı olacaktır. Geçici imajlar peşinde koşmak ise bize yarardan çok zarar getirir.
Bu yüzden istenilen imaja ulaşmak için, rakiplerin yaptıkları incelenmeli, strateji geliştirirken kurum kimlik yapısı ön planda tutulmalıdır, verilecek mesaj markaya olumlu yansıtılıp, hedef kitleyle, kurum içinde ve dışında bir etkileşim yaratmalı, fayda sağlamalı, kâr getirmelidir. Rekabet çok fazla olduğu için tutarsızlıkla yapılan her adım kuruma, markaya, ürüne, satışlara olumsuz yansıyacaktır.
Farklı olmak bu kadar önemli olmuşken, iletişim gezegenimin farkındalık ekseninde markaların yeni yüzlerini, yeni stratejilerini görmeye devam edeceğiz.
Dünyanızdaki yıldızlarınız hep parlasın...



 



Hiç yorum yok: