Bazı markalar yarattıkları
maskotlarıyla özdeşleşmiş durumda. Geçmişten günümüze gelen Mcdonalds’ın
palyaço adam sanki hep varmış gibi.
Bu maskotlar, markaya karşı
olumlu şeyler hissettirmek, markanın vermek istediği mesajı ileten oyuncu
konumunda. Panda markasının panda ayıcığı
hala sempatik bir dondurma kimliğini vurgulamaya devam ediyor. Çocukların
ilgisini çeken, ailelere yönelik...
Yeni yaratılan maskotlar arasında
opetin mavili adam "Opedo" gündemde, markanın Trafik dedektifleri sosyal sorumluluk
projesi reklamlarda.
Yaratılan her maskot kurum
kimliğine uygun, kurumun logosuyla maskotun renkleri içiçe geçmiş. Bazı
markalar bunu zamanında o kadar başarılı yapmış ki bizler o markayı
gördüğümüzde logosunda, maskotuna kadar hepsi aklımıza geliyor. Bunu günümüzde başarıyla
yapan, devam ettiren firmalar hala mevcut.
World kartın vadaları, Turkcell'in
celosuyla başlayan günümüzün marka maskotları basit ama akılda kalıcı bir
karakter çiziyorlar.
Turkcell in Celo ve onun ailesiyle başlayan maskotları, daha sonra celocanlarla devam etti.. oyuncak bebeği, sarı şapkasına çoğumuz sahip olmak istedik, sonra küçük çocuklarla(celocanlar) hedef kitleye güvenilir, bizden biri bir imaj çizildi.
Baumax gönül adamı Max abiyi görünce ülkemizdeki tesisat ustalarını çağrıştıran babacan bir karakter olmuş dedim.
Arçelik , metalin soğukluğu yerine evimizin temel eşyalarına sıcak bir enerji getirdi "Çelik" karakteriyle. Sonra çeliknazı da bünyesinde
yaratıp aşık bir çift olarak beyaz eşya
sektörünün oyuncuları oldular.

Aile fotoğrafı :)
ismi fido-dido :)
Bir maskotun markayı yansıtması,
markayla örtüşmesi, markanın canlılığını gösteriyor. Bu oyuncular markaların
hedef kitleleriyle de ilgili. Ailelere yönelik, markanın ürünlerine yönelik
sevimli, bizden olması ilgi çekici oluyor. Tabii bir de bilinçaltımızda kalıcı
olması basit ama yaratıcılığa dayalı bu oyuncular çizgi film karakterleri gibi.
Şekilden şekile giren maskotlar
her an her yerde karşımıza çıkıyor. Bir maskot yaratmak kolay değil. Bizden
olması, sevimli olması, markaya yakın olması önemli. Bu yüzden bu iş
yaratıcılık, markayla özdeşleşme gerektiriyor.
Her markanın maskotunun olmaması
da bu işin ne kadar masraflı bir yaratıcılık olduğunu da bize gösteriyor. Bir markanın
müşteri ilişkileri, pazarlama iletişimi ve satış gücü sağlamlaştıktan sonra bu
oyuncuları yaratması, kurum kimliğine uygunluk doğru karakterler yaratılmasında etkin olacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder