haftamın notu

haftamın notu: Hayallerim bazen gerçek olmayacak kadar kendime güzelse, hayal kurmaktan nasıl vazgeçebilirim ki?

7 Mart 2014 Cuma

Oyuncu maskotlar

Bazı markalar yarattıkları maskotlarıyla özdeşleşmiş durumda. Geçmişten günümüze gelen Mcdonalds’ın palyaço adam sanki hep varmış gibi.
 Bu maskotlar, markaya karşı olumlu şeyler hissettirmek, markanın vermek istediği mesajı ileten oyuncu konumunda. Panda markasının panda ayıcığı hala sempatik bir dondurma kimliğini vurgulamaya devam ediyor. Çocukların ilgisini çeken, ailelere yönelik...

 "Dondurma var mı dondurma" :) ;)

Yeni yaratılan maskotlar arasında opetin mavili adam "Opedo" gündemde, markanın Trafik dedektifleri sosyal sorumluluk projesi reklamlarda.
 
Yaratılan her maskot kurum kimliğine uygun, kurumun logosuyla maskotun renkleri içiçe geçmiş. Bazı markalar bunu zamanında o kadar başarılı yapmış ki bizler o markayı gördüğümüzde logosunda, maskotuna kadar hepsi aklımıza geliyor. Bunu günümüzde başarıyla yapan, devam ettiren firmalar hala mevcut.
World kartın vadaları, Turkcell'in celosuyla başlayan günümüzün marka maskotları basit ama akılda kalıcı bir karakter çiziyorlar.

Turkcell in Celo ve onun ailesiyle başlayan maskotları, daha sonra celocanlarla devam etti.. oyuncak bebeği, sarı şapkasına çoğumuz sahip olmak istedik, sonra küçük çocuklarla(celocanlar) hedef kitleye güvenilir, bizden biri  bir imaj çizildi.
 
Baumax  gönül adamı Max abiyi görünce ülkemizdeki tesisat ustalarını çağrıştıran babacan bir karakter olmuş dedim.

Arçelik , metalin soğukluğu yerine evimizin temel eşyalarına sıcak bir enerji getirdi elik" karakteriyle. Sonra çeliknazı da bünyesinde yaratıp  aşık bir çift olarak beyaz eşya sektörünün oyuncuları oldular.
 
Aile fotoğrafı :)
 
 Bir zamanlar seven-up maskotunu hatırlar mısınız? Gençlik, dinamizm…
ismi fido-dido :)
 
Bir maskotun markayı yansıtması, markayla örtüşmesi, markanın canlılığını gösteriyor. Bu oyuncular markaların hedef kitleleriyle de ilgili. Ailelere yönelik, markanın ürünlerine yönelik sevimli, bizden olması ilgi çekici oluyor. Tabii bir de bilinçaltımızda kalıcı olması basit ama yaratıcılığa dayalı bu oyuncular çizgi film karakterleri gibi.
küçüklüğümden beri bildiğim severek yediğim çitos ürünlerinin "Chester" karakteri her zaman eğlenceli, çılgın ve yaramaz :)

Şekilden şekile giren maskotlar her an her yerde karşımıza çıkıyor. Bir maskot yaratmak kolay değil. Bizden olması, sevimli olması, markaya yakın olması önemli. Bu yüzden bu iş yaratıcılık, markayla özdeşleşme gerektiriyor.
Her markanın maskotunun olmaması da bu işin ne kadar masraflı bir yaratıcılık olduğunu da bize gösteriyor. Bir markanın müşteri ilişkileri, pazarlama iletişimi ve satış gücü sağlamlaştıktan sonra bu oyuncuları yaratması, kurum kimliğine uygunluk doğru karakterler yaratılmasında etkin olacaktır.

Hiç yorum yok: