İ.Ü. iletişim fakültesindeki yüksek lisansımın son aşamasında sosyal medyada kriz yönetimini inceledim. Bugün size incelemelerimden yola çıkarak dünyamızı ve ülkemizi etkileyen çeşitli kriz süreçlerine karşı Halkla ilişkiler açısından nasıl yaklaşılabileceğini yorumlayacağım.
Çeşitli kriz
tanımlarına bakıldığında krizler kuruluşlar için beklenmedik bir olay ve büyük
bir tehdit unsuru oluşturmaktadır. Bu tehdit unsurunu iyi değerlendirebilmek
ise, yine kuruluşların yönetim stratejilerinde saklıdır. Kuruluşun yaşadığı
krizi, lehine veya aleyhine çevirmek yine kendi elindedir. Krizde yaşanan
olayların etkilerini en aza indirmek için hızlı hareket etmek çok önemlidir.

Kriz anlamı
itibariyle tehdit oluşturan bir olay niteliğinde görünse de, kuruluşlar kriz
süreçlerini doğru stratejilerle yönetirse bir fırsat doğabilir. Kuruluşlar için
önemli olan en az zararla, hedef kitlelerini kaybetmeden, satışlar düşmeden
krizi engellemektir. Krizlerde fırsatlar iletişimin iyi yönetilmesi ile doğru
orantılıdır. İletişim, kamuoyundaki
algılamaları olumlu veya olumsuz şekilde etkilemektedir.
Teknolojinin
ilerlemesiyle geleneksel medya araçlarının yanında sosyal medya araçları da
kuruluşların gündemine oturmuştur. Sosyal medyanın hızlı, maliyetinin düşük
olması nedenleriyle kuruluşlar buradan takip edilmektedir. Sosyal medya, bir
kişiden iki kişiye giden ileti, beş kişiye, on kişiye, milyonlara yayılabilir
bir sistem yaratmıştır. Özellikle günümüzde Twitter ve Facebook’un etkin
kullanılmasıyla her olumlu ve olumsuz olay paylaşılmakta, yorumlar
yazılmaktadır.
Kuruluşların dikkat etmesi gereken bir nokta da sosyal
medyada her mecranın farklı oluşudur. Bu yüzden her mecraya ayrı bir tarz
gerekir. Ama kurum imajı bozulmadan verilmek istenen mesaj ortak olabilir.
Twitter’da yorumların, fikirlerin, deneyimlerin hızla paylaşıldığı düşünülürse,
kuruluşlar kriz dönemlerinde kurum yapısını bozmadan, güvenilir, samimi bir
yaklaşım içinde olmalıdır. Böylece krizi daha az zararla atlatma şansı
doğabilir, krizden önceki kurum yapısı işleyişine geri dönülebilir.
Bu yüzden şeffaflık, dürüstlük, paydaşlara karşı samimiyet, hızlı hareket etme, krizlerde proaktif davranma yeteneği, itibar ve olumlu izlenim için kriz yönetiminin devrede olduğu her medya ortamında halkla ilişkilerin yönetim gücü gereklidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder