Bilgisayarınızdan, telefonunuzdan tabletinizden internetteyken ekranda yanıp sönen reklamlar bazen gözünüzü alıyor mu? Aslında farketmeden bilinçaltımıza işleyen şu reklamlar, ilanlar vb..
Bir sayfaya girdiğinizde ilgilenip ilgilenmediğinizi soran reklamlar, istekler... sizse defalarca
"ilgilenmiyorum"a bassanız da hep karşınıza çıkan yazılar.. siz bıkmışken onlar bıkmaz.. Bu olay bankamatiklerde bile uygulanabiliyor bazen!! sizi nerde yakalarlarsa;)
Sosyal
medya doğru kullanıldığında faydaları çok olan bir mecra. Eğer markanızı doğru
şekilde konumlandırabilir, sosyal medyanın özelliklerine uygun şekilde hareket
edebilirseniz çok ciddi faydalar elde edebilirsiniz.
Geleneksel medyada bir reklamın etkilerini daha uzun yollardan anlayabilirken, sosyal medyada
yaptığınız bir çalışmanın etkilerini çok daha hızlı görüyorsunuz. Sosyal
medyada birebir müşteriyle muhatap oluyorsunuz. Bu açıdan bakıldığında çok
güçlü bir iletişim platformu.
Bu platformdan
doğru şekilde yararlanırsanız, müşterilerinizle daha güçlü bir iletişiminiz
olur. Daha önce ürünlerinizi kim alıyor, ürünler hakkında ne düşünüyorlar tam
olarak bilemezken şu an direkt tüketicinizle muhatapsınız.
Eskiden
tüketici araştırmalarına, odak gruplara önemli ölçüde para harcayan markalar şu
an sosyal medya sayesinde kendi tüketicileriyle bağlantı içindeler, onların
olumlu, olumsuz eleştirilerinden, yeni fikirlerinden anında haberdar oluyorlar.
Sosyal
medya
reklama göre daha kalıcı bir etkiye sahip. Reklama harcadığınız paranın bir
kısmı gerçekten boşa gidiyor. Çünkü tüketiciyi yakalayamıyorsunuz. Onu
kaçırabiliyorsunuz. Ya da çok izlenen programlara reklam vermeniz gerekiyor. Bu
programlarında reklam fiyatları çok yüksek.
Sosyal
medyanın en olumlu etkilediği kesimlerden biri, reklam bütçesi daha düşük
markalar. Reklam bütçeleri düşük firmalar klasik medyada yeterince yer
alamazken, sosyal medyada daha rahat yer alabiliyorlar. Daha kalıcı işler
sergileyebiliyorlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder